tiistai 18. maaliskuuta 2014

Nuoret unelmoivat myynnistä, kelaa sitä!

Tutkailimme Celectuksen kanssa tärkeimmän asiakashyötyä tuottavan yksilön, eli myyjän polkua ja ajatuksia. Vaikka uutismylly vaikeista työmarkkinoista ja hankalasta taloustilanteesta pyörii kovaa, ei pessimismistä ole jälkeäkään. 79% lähes 200 kyselyyn vastanneesta nuoresta ajatteli että ahkera ja motivoitunut saa aina töitä.

Koska sinä olet viimeksi selvittänyt oman myyntiorganisaatiosi asenteita ja arvostuksia? Tiedätkö millaista polkua pitkin he ovat työpaikkansa löytäneet, mistä lähtökohdista tulevat ja kuinka suhtautuvat esimerkiksi rahaan? Jos sinunkin myyjäsi ovat aina ajatelleet, että myyntityö on ihan ykköstä, asiasi ovat hyvin. Tämän porukan tulokset olivat todella innostavia, katso vaikka video.

Kyselyn mukaan nuoret ymmärtävät, että palkka riippuu tuloksesta ja "sama palkka kaikille" ei ole vaihtoehto. Mukavuuskuoppaan on myyntityössäkin helppo valahtaa ja on sanomattakin selvää että palkan lisäksi myös johtamisen on oltava kunnossa.

Myyjä on unelma-ammatti


Rohkaisevaa nuorten vastauksissa oli, että myyntityö kaikissa muodoissaan on yksi unelma-ammateista. Siis unelmatyö. Sitä kannattaa kelailla. Korkean asiakastyytyväisyyden saavuttamiseksi on löydyttävä tyyppejä, joilla on motivaatiota tehdä duuninsa intohimoisesti. Näyttäisi siltä, että sellaisia tyyppejä löytyy.

Myyntityöltä ei voi tulevaisuudessa välttyä kukaan. Kun työpaikkojen sisällä oleva osaaminen ja aktiivinen jakaminen tulee entistä näkyvämmäksi, jopa pelilliseksi, on omaa tekemistään pakko osata myydä sisällä ja ulkona. Näille nuorille se ei ole ongelma. He luottavat itseensä. 83% Celectukseen myyntityöhön lähteneistä uskoi omiin mahdollisuuksiinsa saada työ. Ja mitä pelillisyyteen tulee, se lienee tämän uuden myyntisukupolven dna:ssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti