keskiviikko 26. marraskuuta 2014

Epäonnistu välillä vähän ja muut konsultin aamuviisaudet

Jos aamun ensimmäisessä meilissä asiakkaalta lukee suurinpiirtein että "Tää on kovaa kamaa, just tämmösen takia mä en edes yritä tehdä tätä itse!", voidaan varmaan semiluotettavasti arvella että konsulttipalveluiden ostaminen on ollut asiakkaalle järkevää, perusteltua ja niistä saa vastinetta rahoilleen.

Niin ei aina tietenkään ole, eivätkä kaikki päivät ole yhtä hyviä konsultillakaan, mutta paljon voi tehdä että näitä onnistumisen tunteita tulee sopivin väliajoin. Ja tässä on koko uurastamisen suola, spontaanissa palautteessa.


  1. Tiedä millaista osaamista asiakkaasi oikeasti arvostaa
  2. Myy juuri sitä vähän, tee juuri sitä paljon, enkä tarkoita nyt että halvalla
  3. Tarkista että olet saavuttanut luottamuksen ja toteuttanut tehtäväsi loppuun ennen kuin myyt seuraavaa
  4. Ole proaktiivinen ja tee sellaistakin mitä ei pyydetä
  5. Epäonnistu välillä vähän, että asiakkaankin jalat pysyy maassa
  6. Tarkista taas että tiedät millaista osaamista asiakkaasi arvostaa


Mahtavaa työviikkoa kaikille asiakkailleni ja onnistumisia kaikille kollegoilleni! Ollaan tänäänkin arvokkaita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti