perjantai 10. toukokuuta 2013

Asiakkuuden tilaa selvittämään

Paketoimme tänään ensimmäisen version asiakkuuden tilan luokitteista, joiden kanssa tulemme mylläämään myyntiorganisaatioissa. Kyseessä on hyvin yksinkertainen, neliportainen malli jolla kategorisoidaan asiakassuhteen laatu. Näihin kategorioihin kehitämme suhdetoiminnan työkalut ja toimenpideraamit,  joilla asiakkuuksia voidaan helpommin pitää kuin kukkaa kämmenellä.

Muutamme radikaalisti asiakkaidemme tapoja segmentoida omia asiakkaitaan. Tuomme segmentointiin vahvasti suhdevaikuttimet mukaan. Mallin laadinna prosessi on ollut melko helppo, mutta kyllä kiteyttäminen kirvelee. Sitä on vielä paljon tehtävänä. Nyt tarvitaan muutama asiakas, jotka ovat tarpeeksi rohkeita lähtemään uudenlaiseen asiakasluokitteluun mukaan.

Oletko sinä solmussa nykyasiakkaiden segmentoinnin kanssa? Haluatko lähteä koekaniiniksi, kehittämään asiakasluokitteita kanssamme. Ota yhteyttä riina@kram.fi.

Ja nyt kohti viikonlopun aurinkoa, ihan sama mitä Pouta sanoo.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti