keskiviikko 14. elokuuta 2013

Ei syytä jäädä asiakkaaksi

Päätin tänään että vaihdan tilitoimistoa. Vaihtaminen on kytenyt mielessäni jo pitkään ja siihen on useita syitä. Yksi niistä on kumppanini kehittymättömyys ja se, että minulle ei ole vuoden 2010 jälkeen myyty mitään muuta kuin pieni hinnankorotus. Sekin aika huonosti, mutta eipä kympeillä nyt niin väliä.

En ole kertaakaan kertonut nykyiselle kumppanilleni millaisia toiveita tai ajatuksia minulla olisi asiakassuhteemme säilyttämiseksi, kasvattamiseksi tai kehittämiseksi. Mutta eipä minulta niitä ole kysyttykään. On vain odoteltu että toimitan nykyiseen sopimukseen kuuluvat materiaalit ajallaan, että he voivat hoitaa hommansa. On vastattu kysymyksiini ihan kohtuullisessa ajassa ja neuvottu jos minua on jokin asia askarruttanut. Mutta that's it.

Vaihtoaikeistani heillä ei varmastikaan ollut mitään hajua. Tai jos oli haju, eivät liikauttaneet minun suuntaani evääkään. Ehkä heidän työnsä on liian halpaa, ettei yhden asiakkaan perään kannata kysellä. Ehkä heillä ei vain ole keinoja pitää asiakkaista kiinni. Sääli. Se olisi aika helppoa. Pitäisi vain myydä itsensä asiakkaalle aika-ajoin uudelleen ja kysyä välillä että miten voisi kehittyä. Meillä asiakkailla on siihen paljon annettavaa.

Nyt kun oikein palastelen asiaa: syyt lähteä ovat huonoja. Minulla ei vain ole syytä jäädä .


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti