tiistai 21. tammikuuta 2014

Pannaan siihen että ollaan johtava

Mitä tarkoittaa, että joku yritys on alallaan tai alueellaan johtava yritys? Kaikenlaiset yritykset nimeävät itsensä johtaviksi varsin näkyvästi, mutta todistusaineisto on vähäistä.

Markkinajohtaja?
Miten osuudet lasketaan? Kuka laskee?

Mielipidejohtaja?
Voiko  yritys olla mielipidejohtaja vai kävelevätkö mielipiteet sisään ja ulos yrityksistä ihmisten mukana?

Tuotejohtaja - tuotteiltaan ylivoimainen yritys?
Kenen mielestä? Ja kenen ei?

Asiakaskokemusjohtaja?
Voidaanko kilpailijoihin nähden verrata luotettavasti, onko se oleellista?
(tässä tosin olisi luetelluista mielestäni eniten tavoittelemisen paikka)

Onhan se todella hienoa, jos yritys saavuttaa johtavan aseman markkinoilla, mutta minusta olisi aina kiva nähdä siihen perusteluja, caseja, todistusaineistoa. Olisi paljon rohkeampaa olla todella hyvä. Asiakasta ja henkilöstöä arvostava yritys, joka tietää minne on menossa ja mitä osaamista siihen tarvitaan.  Miksei paraskin, mutta erinomainen on usein riittävä.

En usko että johtava yritys on ostamisen kriteeristössä korkealla. Ja johtaviksi julistautuneet ovat vain oikaisseet. "Pannaan siihen että ollaan johtava."

* kokeile vaikka googlata "johtava yritys"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti