torstai 24. tammikuuta 2013

Elämänpelkoa

Marco Bjurström - siinä nimessä on inspiraatio ja elämänhalu, jollaista toivoisin kaikille asiakkailleni. Enkä tarkoita nyt pusipusia tai naminamia, vaan Marcon viimeisimpiä ajatuksia Hesarissa.

Elämän pelko jäi jäytämään mieleeni. Sitä kohtaa tosi paljon kaikenkokoisissa yrityksissä, kaikilla tasoilla. Kun ei uskalleta tehdä isoja tai uusia ratkaisuja, täytetään päivä sillä vanhalla kuralla mistä on ennenkin saatu keskinkertaista tulosta aikaan.

Pohtimatta sen enempää valintoja tai virheitä joita me päättäjät teemme turvallisuushakuisesti, tai näin meillä on aina tehty -mentaliteetilla, koitan asettua Marcon ajattelutapaan. Otan tästä itselleni tehtävän. Pyrin haastamaan kaikki asiakkaani ottamaan vähän enemmän rennosti ja elämästä kiinni. Hyväksymään vähän enemmän pieniä ideoita ja juonenalkuja, ja samalla hylkäämään joitain vanhoja ja raskaita toimitamalleja.

Asiakassuhteiden rakentamisessa täytyy olla jatkuvasti tuoreella tavalla asiakkaalleen validi. Tai jos ei tuoreella, niin ainakin näkyvällä tavalla. Et kai halua kuulua siihen "palvelujen toimittajien" tai "kumppaneiden" joukkoon, josta asiakasyrityksen tärkeinä päättäjä kysyy: Ai ketäs ne olikaan?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti