tiistai 29. syyskuuta 2015

Tarvitaanko tiedottajaa?

Joo, tää on provo. Mutta mikäs virka otsikolla muuten.

Pohdin tänään muutosta. Siitä mieleeni juolahti, kuinka viestinnän asiantuntijoiden tehtävät ovat päivittyneet, mutta nimikkeet jääneet eiliseen. Vähän niinku Amerin tehtaan suodatinpussittaja. Siitä mammasta ajoi robotisaatio ohi ennen robotteja.

Tunnen monta ihan briljanttia tiedottajaa. Mutta mielestäni nimike kertoo ajasta, jolloin tieto kulki yhteen suuntaan ja sitä pihdattiin vallan toivossa. Sitten joskun kun jotain piti jakaa, pistettiin tieto kulkemaan. Ajat on toiset, sharing is caring.

Siksi mietin että eikö dialogisti, tietomuotoilija tai vaikkapa viestinnän valmentaja olisi paremmin a) tarpeen, b) paikallaan kuvaamaan nykyaikaisen tietotyön vaatimuksia? Ajattele, information designer. Siinä on muuten yks tän päivän tärkeimmistä ammateista.





1 kommentti:

  1. Viestintäammattilaisten rooli on tosiaan muuttunut, nyt heillä on tärkeä rooli johdon strategisena sparraajana ja koko organisaation dialogivalmentajana. Rooli muuttuu tiedottajasta sisäisen valmentajan suuntaan.

    Nimiehdotus: Communications Business Partner?

    VastaaPoista